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アートと商業: アーティストコラボレーション
Art & Commerce: Artist Collaborations

 

アートと商業の世界はファッションとして上手く融合出来るのか?

Andy Warholはこの問いかけに的を得た表現をしています。

「ビジネスを上手く行う事は一番魅力的なアートの様なもの。お金を稼ぐ事もアート、働く事もアート、

そして良いビジネスは最高のアートです。」

スニーカーメーカーで有名なコンバースは「1 HUND(RED)アーティストシリーズ」の一環として人気スタイル「Chuck Taylor Star Hi」で今回「Terence Koh」を起用しました。このスニーカーデザインは、白一色、ロゴはレザーのボディに型押しされています。

Koh氏は「チャックテーラーのDNAを完全に引き継ぎ、縫い目を減らしスニーカーの表面を出来る限り滑らかにしました」と語っています。

この商品は、ニューヨークのトレンド発信リーダー的存在で昨今東京(渋谷シブヤ西武モヴィーダ館)にも出店を果たした「オープニングセレモニー」で限定販売。値段は150ドル、 11月21日(土)よりニューヨークとロスアンジェルスで発売。尚、1 HUND(RED)はこの売り上げの一部をアフリカのエイズ患者の献金に充てています。

 

 

Art & Commerce: Artist Collaborations

Can the world of commerce and art combine successfully in fashion?

Perhaps Andy warhol said it best “Being good in business is the most fascinating kind of art. Making money is art and working is art and good business is the best art”

 

Converse, renown sneaker brand commissions artist Terence Kohn, as part ot the 1 HUND(RED) artist series renditions of their famous Chuck Taylor Star Hi. The sneaker is all white, with the logo embossed into the leather. Koh, was quoted as saying: I wanted to keep the DNA of the Chuck Taylor intact, while reducing the seams, and smoothing out the shoe’s surfaces as much as possible.” The shoe  is to be exclusively sold through NY based trend leading fashion retailer, Opening Ceremony who recently opened a Tokyo flagship boutique. The shoe retails for $150 USD, sold in New York and LA from November 21st. As part of the 1 HUND(RED) campaign a percentage of the sales of these shoes go to fighting AIDS in Africa.

 

 

The artist, Terence Koh

 

Photo Credits:

http://www.openingceremony.us/entry.asp?pid=397

http://www.themalcolm.com/terence-koh-x-converse-x-opening-ceremony/#more-3028